Thursday, December 31, 2009

SALAM TAHUN BARU 2010

Salam tahun baru untuk semua. Hmmm...memang saya ni blogger (ceh...memang tak layak) yang sangat lembap macam keretapi wap yang guna arang batu tu...bukan setakat bersawang  tapi dah berlumut dah pun blog saya ni. Lama sangat tak update. Pejam celik pejam celik hari ni dah pun 31/12/2009. Macam tak percaya tahun 2009 yang penuh dengan memori suka, duka, pahit dan manis bakal melabuhkan tirainya tak sampai beberapa  minit je lagi daripada sekarang. Begitulah cepatnya masa meninggalkan kita...terasa baru aje semalam menyematkan azam tahun baru di dalam hati.

Persoalannya sekarang ni...dah tertunai ke semua janji pada diri kita tu?...atau masing-masing terluka dan kecewa dek termakan janji-janji manis diri sendiri yang tak tertunai tu? Tepuk dada tanyalah hati...hidup di dunia realiti ni masa takkan berputar kembali...takde time tunnel macam dalam cerita fiksyen mat salleh tu. Jadi hidup perlu diteruskan...kesilapan lalu jangan diulang...jadikan sempadan...yang pahit tu janganlah dikenang-kenang sangat nanti jiwa jadi kacau...silap-silap meracau, siapa nak jawap tu?

Bagi sesiapa yang tak dapat tunaikan azam masing-masing dengan sempurna tu janganlah nak meroyan sangat ya...carry forward je azam tu lepas tu top-up dengan azam  yang baru pulak...hahahahh...boleh macam tu? Kan kehidupan tu pun adalah keazaman yang tiada henti selagi hayat dikandung badan... :D

Pada kesempatan ni saya nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2010 kepada keluarga, rakan-rakan dan semua yang pernah singgah ke blog saya yang tak seberapa ni...dan rasanya masih belum terlewat lagi saya nak ucapkan SALAM MAAL HIJRAH 1431H kepada anda semua. Semoga kita akan menjadi insan yang lebih baik daripada sebelumnya, insyaallah. Sama-samalah kita berdoa agar Allah memberkati dan merahmati kita di dunia dan di akhirat kelak...aamiin.

Akhir sekali jom kita layan bunga api yang saya skodeng di Google ni.....yaayyy...Welcome Twentyten...time to celebrate.....kabooommmm!!!



 

 







No comments: