Sunday, October 18, 2009

Biskut Cip Coklat


Raya dah habis baru nak buat biskut...hehe...peduli apa kan? Sebenarnya tak payah tunggu raya baru nak makan kuih makmur ke...bikut corn flakes ke...chocolate chips ke...atau apa-apa saja yang sewaktu dengannya. Rasa-rasa nak makan buat aje...anak-anak tentu suka. Itu pun kalau rajin...betul tak?


Biskut chocolate chips ni kegemaran anak-anak saya...adunannya sangat basic dan ringkas aje...ada mentega, gula perang, tepung gandum, tepung jagung, serbuk koko, telur, soda bikarbonate dan chocolate chips...tak kisahlah yang putih atau pun hitam. Kali ni saya gunakan yang putih...dulu saya pernah masukkan yang ada perisa strawberry...warna pink lagi. Chocolate chips tu saya gaulkan sekali dengan adunan biskut tu...selebihnya untuk hiasan. Saya ni kalau buat biskut malas nak menerap-nerap, teramatlah kurang tahap kerajinannya. Jadi kebanyakan biskut saya adalah daripada jenis drop cookies. So, ini adalah chocolate chips cookie versi malassssss!!!








No comments: