Wednesday, March 3, 2010

DIALOG ROJAK SEMPOI.....Bahagian 1



"Terimalah daku seadanya", kata si Rojak Sempoi

"Aku tak kisah engkau sempoi ke tak...yang penting aku suka sebab engkau kannn....", jawab si Kebulur...tak habis cakap dah kena potong dengan si Rojak Sempoi.

"...sebabbbb aku kan Rojak Sempoi yang down to earth", tiba-tiba si Rojak Sempoi perasan pulak.

"Eh...salah tu...aku suka sebab engkau kan makanan...aku tengah kebulur ni...peduli apa engkau sempoi ke tak? Aku tolak batu dengan kayu je...aku dah lapar ni...aku nak makan engkau!", dengan mata yang bulat dan wajah yang rakus Kebulur pun membaham Rojak Sempoi dengan gelojohnya.......ish...ish...ishhh.....mesti tak baca doa makan ni.

Moral of the story :-
Jangan lupa baca doa sebelum dan selepas makan, jangan makan dengan gelojoh ...lepas tu jangan makan batu dengan kayu!

Kalau dah lupa doa sebelum dan selepas makan...ini dia doanya.



No comments: