Saturday, May 16, 2009

BEFORE AND AFTER

sebelum.....
Cantikkan tekstur kentang yang telah diparut kat gambar ni. Macam lace pulakkan? Kentang ni saya parut menggunakan alat yang saya beli kat pasar malam IKM Kampung Pandan. Murah je...biasa la barang buatan Cina tapi boleh la tahan. Masa tengok abang yang jual tu buat demo macam senang je...laju pulak tu. Termakan jugak saya dengan promosi dia tu...lebih-lebih lagi anak dara saya yang dua orang tu pun bukan main lagi menggoda saya supaya beli benda alah tu.
Tapi yang tragisnya masa saya memarut kentang tu, tangan saya pun terparut sekali dengan kentang-kentang tu. Adusss...sakitnya, darah banyak keluar weii. Cepat-cepat la saya cari plaster. Isshh...bahaya jugak la benda ni. Hmmm...terlupa pulak saya nak ambil gambar benda alah tu. Lain kali saya kena berhati-hati bila guna benda ni la.....takut-takut nanti suami saya jadi Raja Bersiong kang! Haaa...siapa nak jawab tu?
Mmmm.....kentang tadi dah kena goreng celup tepung. Tengok gambar kat bawah ni. Saya main belasah je. Tepung untuk salut kentang tu saya campur dengan serbuk kari, lada hitam, sedikit garam, sedikit minyak dan air. Inilah hasilnya.....yumm...yummm

.....selepas.


No comments: