Sunday, November 1, 2009

Buah tangan dari jauh.


Pada minggu lepas saya telah menerima buah tangan daripada bekas pelatih/pelajar saya yang bernama Aishah. Buah tangan ni dikirim kepada saya melalui Kak Faizah, rakan saya yang pergi 'outstation' ke Kedah tempohari atas urusan temuduga pelatih di institut kami. Terima kasih banyak-banyak...kopi dan kuih bangkit tu memang mengancam.

Kopi cap Dua Daun ni merupakan perusahaan keluarga si Aishah yang dibangunkan oleh ayah beliau...memang sedap dan harum baunya...boleh cari kat Carrefour seluruh Malaysia. Manakala kuih bangkit tu bisnes mak saudaranya pulak. Memang keluarga usahawan diorang ni. Aishah pun sambil menjaga perusahaan kopi ayahnya, dia turut mengambil tempahan menjahit pakaian...baguslah macam tu kan, tak sia-sia ilmu kemahiran yang dipelajari dulu.

 
Comel betul kuih bangkit ni. Rasanya pun memang sedap...lemak-lemak manis gitu, cair kat dalam mulut. Lain kali kalau ada rezeki saya ke Kedah..insyallah saya akan terjah si Aishah dan Amir...boleh dapat kopi dan kuih bangkit free lagi...hehehehhh. Jadi kalau Aishah terbaca entry ni, terimalah pantun dua kerat saya ni....

"Asal beras dari padi.....terima kasih daun keladi"  ;-).







No comments: